6/02/2015

The flying animals sweater

Dear reader
Lieve lezer

I believe it is almost a year ago that I started sewing and I have never used a twin needle, just because I didn't know how easy it was. Fortunately I am following some lessons with a nice lady with a lot of patience.
Het is nu ongeveer een jaar geleden dat de naaimicrobe mij te pakken kreeg. Tot nu had ik nog nooit een tweelingsnaald gebruikt, gewoon omdat ik niet wist hoe eenvoudig het eigenlijk is. Gelukkig volg ik lessen bij een hele lieve en geduldige dame.

I needed the twin needle because I wanted to sew a "leather sweater" for my son. The pattern was published in the magazine of La Maison Victor and it is for a nice and comfortable sweater and the special effect is created by on the shoulders were another fabric can be used as a contrast with the other parts of the sweater.
De tweelingsnaald had ik nodig voor de "leather sweater" die ik wilde naaien voor mijn zoon. Het patroon staat in het tijdschrift La Maison Victor en het is voor een mooie en comfortabele sweater met een speciaal effect op de schouders. Daar gebruik je een contrasterende stof in combinatie met de rest van de trui.

I used green sweater fabric, brown nicky velour fabric and then I used a very cute fabric with airplanes, monkeys and ghosts on it. The fabric is called Animal flight by Lillestoff. The first time that my oldest son needed to fit the sweater, he didn't want to take off the sweater.
Ik gebruikte groene sweater stof in combinatie met bruine nicky velours en ik gebruikte ook een schattig tricot stofje met vliegtuigen, apen en spoken op. De stof noemt Animal flight van Lillestoff. De eerste keer dat mijn oudste zoon de trui moest passen, wilde hij deze al niet meer uit doen.


But he had to, because I needed to turn up the sleeves and the bottom of the sweater. Yesterday I did this and today he already went to school with it.
Maar hij moest wel, want de mouwen en de onderkant van de trui moesten nog omgezoomd worden.
Gisteren deed ik dit en vandaag is hij er al met naar school.

I am a proud mom...
Ik ben een fiere mama...

Read ya the next time!
Tot lees!

Tania






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Your comment is very welcome, so do not hesitate to add yours. Jouw opmerking is van harte welkom, aarzel dus niet om die van jou toe te voegen.